Keynotes & Publicity

 

Keynotes

Image is not available

Graz, Austria | 08 May 2015

Graz, Austria | 08 May 2015

Graz, Austria | 08 May 2015

Marketing Rockstars Festival

With 2000 attendees, the second edition of the Marketing Rockstars Festival in Austria was fully sold out. I was invited to do a keynote during this very well organized and inspiring one-day event.

  Read the blog

With 2000 attendees, the second edition of the Marketing Rockstars Festival in Austria was fully sold out. I was invited to do a keynote during this very well organized and inspiring one-day event.

  Read the blog

With 2000 attendees, the second edition of the Marketing Rockstars Festival in Austria was fully sold out. I was invited to do a keynote during this very well organized and inspiring one-day event.

  Read the blog

Image is not available

Nashville, USA | 20 Nov 2014

Nashville, USA | 20 Nov 2014

Nashville, USA | 20 Nov 2014

Social Media Tourism Symposium

The Social Media Tourism Symposium (SoMeT) is a yearly social media conference held in the United States, Europe and Australia.

  Read the blog

The Social Media Tourism Symposium (SoMeT) is a yearly social media conference held in the United States, Europe and Australia.

  Read the blog

The Social Media Tourism Symposium (SoMeT) is a yearly social media conference held in the United States, Europe and Australia.

  Read the blog

Image is not available

Rotterdam, Netherlands | 25 Sep 2014

Rotterdam, Netherlands | 25 Sep 2014

Rotterdam, Netherlands | 25 Sep 2014

Social Media Week

I had the opportunity to do the first ever Social Media Week tour: speaking in Berlin on Monday, London on Tuesday, and Rotterdam on Thursday.

  Read the blog

I had the opportunity to do the first ever Social Media Week tour: speaking in Berlin on Monday, London on Tuesday, and Rotterdam on Thursday.

  Read the blog

I had the opportunity to do the first ever Social Media Week tour: speaking in Berlin on Monday, London on Tuesday, and Rotterdam on Thursday.

  Read the blog

Slider

Publicity

Digging into KLM's Social Customer Service success story

Digging into KLM’s Social Customer Service success story

/ Publicity
Rather than seeing negative feedback as a threat, we embrace it and see it as a great opportunity to get in touch personally and show our passengers - and the world - that we care, and get inspired to fix things. In fact, providing excellent customer service is precondition to anything else we do on social media ...
Social Media? Social Business!

Social Media? Social Business!

/ Publicity
Talen, culturen, kanalen, situaties, personen… alles vraagt om maatwerk. Tegen de één zeg je 'hoi', en tegen de ander 'beste'. Het gaat erom dat een gesprek natuurlijk en authentiek verloopt. Daarvoor moet een agent vooral dicht bij zichzelf blijven, want dan is hij wel zo geloofwaardig ...
Leaders Online | Social Damage Control

Leaders Online | Social Damage Control

/ Publicity
Wanneer je zo actief bent op social media als KLM, dan kan er ook wel eens wat misgaan. Van Drimmelen vertelde erover bij de Social Media Week Rotterdam eind september - wij hebben ademloos zitten luisteren! Speciaal voor jou hebben we zijn tips voor je op een rij gezet ...
TravelNext | Damage control. De rol van een plumber en detective als social media manager bij KLM

TravelNext | Damage control. De rol van een plumber en detective als social media manager bij KLM

/ Publicity
Binnen de travelwereld is KLM op het gebied van webcare via social media en online reputatie nog steeds een van de beste voorbeelden van bedrijven die de trend blijven zetten. Maar hoe kwetsbaar het ook kan zijn, dat komt naar voren uit alle ‘KLM gates’ ...
Rundfunk Berlin-Brandenburg | German TV

Rundfunk Berlin-Brandenburg | German TV

/ Publicity
Short interview for a news item on German television about the Berlin edition of Social Media Week 2014. Berlin was the first of three cities I visited during the week to speak about KLM's strategy on social media servicing ...
Frankwatching | Wat zijn de ingrediënten van KLM’s customer service?

Frankwatching | Wat zijn de ingrediënten van KLM’s customer service?

/ Publicity
‘It’s not about numbers. It’s about you’. Wat zijn de key ingrediënten die de socialmediastrategie van KLM zo succesvol maken? Net terug uit London en Berlijn, waar Jochem van Drimmelen KLM al vertegenwoordigd had bij de Social Media Week, geeft hij ons nu in Rotterdam een kijkje in de keuken ...
Trav Magazine | Social media in de reisbranche

Trav Magazine | Social media in de reisbranche

/ Publicity
Het maakt niet uit wat voor vraag, suggestie, compliment of klacht het is, we kunnen het afhandelen op social media. We doen er alles aan om te antwoorden binnen een uur. Binnen 24 uur bieden we een oplossing. Onze social media strategie is gebaseerd op drie pijlers: reputatie, service en commerce ...
Marketingfacts | De permanente worsteling van online gastvrijheid

Marketingfacts | De permanente worsteling van online gastvrijheid

/ Publicity
Om blijvend succesvol te zijn, moet je volgens Jochem wel bereid zijn de cultuur binnen je organisatie echt te willen veranderen. Open en transparant zijn noodzakelijke randvoorwaarden. Binnen KLM werken de afdelingen corporate communicatie en e-commerce nauw met elkaar samen ...
Zakenreis Magazine | Social media scoren

Zakenreis Magazine | Social media scoren

/ Publicity
Consumenten vertrouwen op elkaar, dus als onze klanten zich gehoord voelen en dit op social media delen, heeft dit een positief effect op onze reputatie. Het zijn juist bedrijven die het online sentiment negeren, die problemen krijgen. Transparantie is het beste beleid ...
Frankwatching | Online hospitality: kleine gebaren, grote customer journey

Frankwatching | Online hospitality: kleine gebaren, grote customer journey

/ Publicity
De online en offline ervaring moet naadloos op elkaar aansluiten volgens van Drimmelen. “Het kan niet zo zijn dat een klant bij de servicedesk een ander antwoord krijgt dan op Twitter. We treden met één stem naar buiten,” benadrukt Van Drimmelen ...
TravelNext | Lessen online marketing KLM #OM033

TravelNext | Lessen online marketing KLM #OM033

/ Publicity
Als het gaat om reputatie: klanten maken of breken je. Maak negatievelingen ambassadeurs: laat ze hun ideeën uitspreken en ze voelen zich gehoord. Luister en implementeer. Dell Hell is daar een perfect voorbeeld van vertelt Jochem ...
TravelNext | Een kijkje in het leven van Jochem van Drimmelen

TravelNext | Een kijkje in het leven van Jochem van Drimmelen

/ Publicity
Bottomline voor een goede online dialoog is gezond verstand. Iedere conversatie is uniek en vraagt dus om maatwerk. Daarbij is het belangrijk om klachten ook uit het perspectief van de klant te bekijken, en vorm en inhoud van elkaar te scheiden. Wanneer je goed in de materie duikt en daar op een nette, ...
Customer Contact Magazine | KLM 24/7 in zeven talen actief op social media

Customer Contact Magazine | KLM 24/7 in zeven talen actief op social media

/ Publicity
Onze kracht is het samen optrekken. Je moet niet in silo’s denken. Daarbij is de steun van onze directie essentieel. Zij geeft het mandaat om actief met social media in de weer te (blijven) gaan. Daardoor konden en kunnen we stappen maken. Een softe ROI is de merkbeleving. Daar is KLM goed in ...